Dostęp do rejestru PESEL w aktualizacji programu EWOPIS 7.12
Program EWOPIS od wersji 7.12 obsługuje wszystkie trzy funkcjonalności udostępnione poprzez usługę sieciową ZSiN związane z komunikacją z rejestrem PESEL. Wdrożona została usługa weryfikacji danych osoby fizycznej zgromadzonych w ewidencji ze zgodnością z rejestrem PESEL, wprowadzono pobieranie danych dotyczących osoby fizycznej takich jak np. imiona rodziców, adres, numer dokumentu tożsamości z rejestru PESEL wprost do zasobu ewidencji, oraz zaimplementowano możliwość przeszukania rejestru w celu określenia numeru PESEL dla wybranego podmiotu.
Usługa weryfikacyjna podświetla niezgodne z rejestrem PESEL dane zawarte w ewidencji.
W celu zaktualizowania i ujednolicenia danych ewidencyjnych z rejestrem PESEL należy wykorzystać drugą usługę związaną z pobraniem danych. Aplikacja automatycznie zaznacza do uaktualnienia wszystkie niezgodne z rejestrem PESEL wartości. Przypisanie danych odbywa się po przyciśnięciu przycisku Aktualizuj dane i Zatwierdź.
Ostatnia opcja związana jest z wyszukiwaniem numeru PESEL dla wprowadzonej w ewidencji osoby fizycznej.
W powyższej aktualizacji dodano także kontrole identyfikatorów lokali – w związku z pismem GGK KN-IRP.071.12.2019.