System OŚRODEK
Informacja na temat wystawiania decyzji o wysokości opłaty
W związku z licznymi zapytaniami, kierowanymi do nas, na temat wystawiania decyzji o wysokości opłaty i ewentualnych zmian w systemie Ośrodek, uprzejmie informujemy:
- Począwszy od wersji 7.09 opublikowanej na naszych stronach internetowych 02.12.2011 r. w systemie Ośrodek pojawiła się nowa klasa dokumentów fakturujących – kod OA (nazwana opisowo Opłata Administracyjna). Klasę tą można wykorzystać do generowania decyzji o wysokości opłaty za czynności geodezyjne i kartograficzne oraz udzielanie informacji, a także za wykonywanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego. Szczegółowy opis tej klasy znajduje się w rozszerzeniu do instrukcji obsługi, w pliku obsluga_oa.pdf w katalogu głównym systemu Ośrodek, dostępnym także z menu Pomoc → Uzupełnienia → Obsługa dokumentów typu opłata administracyjna.
- Z księgowego punktu widzenia dokument o ustaleniu wysokości opłaty jest fakturą (faktura VAT i rachunek to też są faktury, tylko innego typu) – dokumentuje wykonaną operację, strony tej operacji, odpłatność. Oczywiście można się spierać o definicje, ale należy pamiętać, że na ekranie komputera mamy skończony obszar i mało miejsca, dlatego przyjęliśmy, że w programie wszystkie dokumenty tego typu nazywane są w niektórych, zbiorczych miejscach fakturami (np. w opcji drukuj ponownie fakturę).
- Fakt nazwania jakiejś klasy dokumentów ogólną nazwą faktury, nie przeszkadza, że na wszelkich wychodzących na zewnątrz wydrukach nazwa może być bardziej szczegółowa np. decyzja, naliczenie opłaty, czy opłata administracyjna.
- Wraz z upgradem dostarczamy przykładowe wzory dokumentów. Kopiowane są one do katalogu WZORCE_N – w celu skorzystania z nich w programie należy przekopiować je do katalogu WZORCE. Robimy tak na wszelki wypadek – wzorce są edytowalne przez użytkowników przy pomocy programu artist dostępnego w pakiecie programów systemu Ośrodek. Aby uniknąć nadpisania wzorca poprawionego przez użytkownika podczas instalacji kolejnego upgradu, postanowiliśmy oddać kontrolę nad kopiowaniem plików użytkownikowi. Wzory dokumentów OA rozpoczynają się od znaków: c9 – pełny i ca – skrócony.
- Każdy użytkownik, któremu nie podobają się dostarczone przez nas wzorce, może je samodzielnie wyedytować. W razie kłopotów – prosimy o kontakt - pomożemy.
- Aby wygenerować decyzję należy, tak jak do tej pory w przypadku faktury lub rachunku, zarejestrować zamówienie w Kartotece Zamówień, sporządzić kosztorys, nacisnąć przycisk Fakturowanie i z rozwijanego menu wybrać pozycję jedną z pozycji: Drukuj pełną opłatę administracyjną, bądź Drukuj skróconą opłatę administracyjną.
- W sytuacji, gdy ośrodek, oprócz opłat wynikających z rozporządzenia, pobiera wynagrodzenie za reprodukcję, wymagane jest utworzenie kolejnego etapu do Zamówienia. Jeden z etapów (obojętnie który) – powinien zawierać kosztorys dla decyzji o wysokości opłaty (i kończyć się wydrukowaniem dokumentu klasy OA), drugi – dla reprodukcji (i kończyć się rachunkiem lub fakturą VAT).
W poniższym archiwum znajdują się wzorce, które pomagaliśmy redagować.
Nie można znaleźć pobierania. ID=133 |
|