Koszyk

[ 0 ] szt.
Pokaż koszyk
Twój koszyk jest pusty


OŚRODEK 8

Kolejna zapowiedź nowej wersji systemu OŚRODEK

Zbliża się chwila, gdy system Ośrodek w wersji 8 znajdzie się w sprzedaży. Premiera nowej wersji odbędzie się tak późno, jak to tylko możliwe, bo chcemy w niej umieścić jak najwięcej niezbędnych zmian.

Zalecany sposób postępowania w celu sprawnego dokonania upgradu do wersji 8

Proponujemy, żeby zakończyć pracę w starym systemie Ośrodek do dnia 31.12.2013 r., a nową wersję uruchomić z dniem 7.01.2014 r. Dni 2-3.01.2014 r. proponujemy przeznaczyć na instalację i aktualizację systemu do najnowszej wersji. Nie ma sensu otwieranie dziennika zamówień, KERG itp. w dniach 2-3.01 i potem zamykanie ich, aby zadość uczynić nowym przepisom. Można też w tym czasie wyłączyć geoportal.

Z technicznego punktu widzenia aktualizacja systemu Ośrodek do wersji 8 przebiegać będzie w sposób następujący:

Przy pomocy programu instalacyjnego należy zainstalować oprogramowanie, a potem uruchomić program i zalogować się jako SYSBDA. Program Ośrodek w wersji 8 zaktualizuje strukturę bazy danych. Teoretycznie aktualizacja powinna zadziałać dla dowolnej bazy systemu Ośrodek w wersji FB, jednakże praktycznie niektóre wcześniejsze aktualizacje mogły powodować błędy. Znane są przypadki problemów w konwersji na wersję 7.15 w przypadku, kiedy baza systemu Ośrodek została utworzona w Firebird wersja 2.0, a obecnie używany jest serwer w wersji 2.5. Bez podniesienia bazy danych systemu OŚRODEK do wersji 2.5 nie da się przeprowadzić aktualizacji (sposób podniesienia wersji bazy danych opisany jest w dokumencie osrodek_ods11_do_11_2.pdf).
UWAGA: obecni użytkownicy serwera Firebird w wersji 2.0 nie muszą podnosić serwera do wersji 2.5!

Aby uniknąć niepotrzebnych stresów na początku 2014 roku, miesiąc grudzień proszę wykorzystać do aktualizacji systemu Ośrodek do bieżącej wersji 7.15.

Użytkownicy wersji 7 wcześniejszych niż 7.15 mogą bezpłatnie z naszej strony pobrać oprogramowanie w wersji 7.15 i przy pomocy programu upgrade.exe (zainstalowanego w katalogu głównym systemu Ośrodek) dokonać aktualizacji.

Użytkownicy wersji 6 powinni zakupić wersję 7 i wykonać aktualizację.

Bezwzględnie aktualizacji do wersji 7 powinni dokonać użytkownicy wersji wcześniejszych niż 6, opartych o zbiory DBF. Dwa dni w styczniu mogą nie wystarczyć, zwłaszcza, jeśli wystąpią jakieś błędy, albo konieczność dostosowania wzorców wydruków, które nie są kompatybilne pomiędzy wersją 5 i wcześniejszymi, a 8. Proces instalacji bazy Firebird, konwersji z wersji dbf do Firebird jest kilkustopniowy i w ciągu 1 dnia da się go zrobić jedynie dysponując sporym doświadczeniem, szybkim sprzętem i nie za dużą bazą danych (proces opisane jest w dokumencie początek.pdf).

Zmiany w wersji 8 w stosunku do wersji 7

Największe zmiany w systemie Ośrodek wersja 8 dotyczyć będą modułów zasobu.

W ich miejsce utworzona zostanie Ewidencja materiałów zasobu. Stare dane widoczne będą jako ewidencje zamknięte.

Ewidencja materiałów zasobu zawierać będzie łączne dane z modułów Operaty do celów prawnych, Operaty zasobu bazowego i użytkowego oraz Operaty zasobu przejściowego. Dane te zostaną rozszerzone o pola wynikające z nowych przepisów, zgrupowane na trzech zakładkach

Dotychczasowy numer operatu zostanie zachowany. Do programu wprowadzony został nowy identyfikator materiału. Po uzupełnieniu danych w konfiguracji:

można uruchomić opcję automatycznego nadania nowego identyfikatora materiału dla wszystkich operatów.

Materiały ze starych ewidencji, w kolumnie typ będą miały literę związaną ze starym rejestrem np. E – operaty do celów prawnych, B – operaty bazowe i użytkowe, P – operaty przejściowe, S - szkice. Nowo rejestrowane materiały oznaczone będą jak o typ N

Zmiany w modułach Zamówienia i KERG będą znacznie mniejsze – nazewnictwo modułów zostanie dostosowane do nowych przepisów, wprowadzone zostaną nowe pola. Numer zamówienia powiązany zostanie z numerem KERG (dla zgłoszeń prac geodezyjnych). Nowy numer Zamówienia/KERG będzie to numer sprawy wynikający z rzeczowego wykazu akt. Składać się on będzie ze stałego prefiksu (w miejsce jednostki segregującej), numeru porządkowego i roku. W ramach Kartoteki zamówień (zwanej w nowej wersji Rejestrem wniosków o udostępnienie materiałów) będzie można używać różnych prefiksów dla oznaczenia różnych rodzajów spraw.

Ceny netto nowej wersji OŚRODKA przedstawiają się następująco:

OŚRODEK 8 - pierwszy zakup 4.900,00 PLN
upgrade z wersji 7 2.190,00 PLN
upgrade z wersji 6 2.800,00 PLN
upgrade z pozostałych wersji 3.190,00 PLN

Od 5 grudnia br. będzie można składać zamówienia na nową wersję programu za pośrednictwem naszego Sklepu.


Poprzednia informacja o systemie OŚRODEK 8 – 10-10-2013

Odwiedza nas 73 gości oraz 0 użytkowników.