Koszyk

[ 0 ] szt.
Pokaż koszyk
Twój koszyk jest pusty


Mieszkańcy Rudy Śląskiej interweniują przez Internet

 

Źródło: http://rudaslaska.com.pl/i,mieszkancy-interweniuja-przez-internet,200274,995506.html

Nowa aplikacja na rudzkim geoportalu (autorstwa firmy GEOBID - przyp. red.) działa już ponad miesiąc, sprawdzamy ile osób rzeczywiście zgłasza problemy przez internet.

Dziennie pojawia się od jednego do trzech zgłoszeń dotyczących bieżących spraw – mówi Michał Guzy, zastępca naczelnika Wydziału Zarządzania Kryzysowego.
Mieszkańcy do Wydziału Dróg zgłosili 96 spraw, do Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska 3 sprawy – dodaje Adam Nowak, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Ruda Śląska.

Najczęściej mieszkańcy zgłaszają sprawy związane ze znakami drogowymi, dziurami w jezdni, dotyczące koniecznej przycinki drzew czy nieprawidłowego parkowania pojazdów. Sprawy w zależności od kwalifikacji przypadku są przesyłane do odpowiedniego wydziału Urzędu Miasta Ruda Śląska.

Obsługa aplikacji jest prosta, na interaktywnej mapie mieszkańcy mogą zaznaczyć miejsce, w którym pojawił się problem oznaczając je symbolem wykrzyknika. Następnie po jego zaznaczeniu pojawia się okienko, gdzie dodaje się opis zgłaszanej sprawy oraz można zaznaczyć jakiej kategorii jest to problem.

Oznaczanie awarii i problemów poprzez geoportal z podaniem lokalizacji, opisu czy kategorii jest bardzo pomocne.

Ułatwiają i przyśpieszają pracę, ponieważ od razu mamy oznaczone prawie dokładne miejsce wystąpienia zdarzenia, a często też, poprzez zaznaczenie kategorii zdarzenia, sprawa nie czeka na przesłanie do odpowiedniego wydziału a z automatu jest do niego dostarczana – tłumaczy Michał Guzy, zastępca naczelnika Wydziału Zarządzania Kryzysowego.

Przypominamy, że można zgłaszać problemy w kilku kategoriach:

W kategorii „pas drogowy” mieszkańcy oprócz dziury w jezdni mogą zgłosić zły stan chodnika, niedziałające oświetlenie uliczne, utrudnienia w ruchu drogowym, czy nawet zasugerować zmianę w organizacji ruchu. W kategorii „awarie” mieszkańcy zgłaszają usterki sieci ciepłowniczej, elektrycznej, wodociągowo-kanalizacyjnej i gazowej. Kolejna kategoria to „posesja” – tu mieszkańcy informują o zanieczyszczonych posesjach, czy nieodśnieżonych chodnikach, natomiast w „wykroczeniach i niebezpieczeństwach” można przekazywać informacje o aktach wandalizmu, czy zakłóceniu porządku publicznego. Rudzianie zgłaszać mogą również wszystkie inne sprawy nieujęte w wyżej wymienionych kategoriach, wtedy odbiorcą takich zgłoszeń będzie Centrum Zarządzania Kryzysowego.

Sprawę można również zgłosić anonimowo, wtedy jednak nie uzyskamy informacji dot. przyjęcia zgłoszenia do realizacji.

Problemy można zgłaszać na stronie: Geokonsultacje w geoportalu miasta Ruda Śląska.


Poprzednie powiązane informacje:

Odwiedza nas 101 gości oraz 0 użytkowników.