Koszyk

[ 0 ] szt.
Pokaż koszyk
Twój koszyk jest pusty


Rusza rudzki „fix my street”

 

Źródło: http://www.rudaslaska.pl/ruda-slaska/aktualnosci/2014/01/20/rusza-rudzki-fix-my-street/

Rudzki geoportal (autorstwa firmy GEOBID - przyp. red.) wzbogacił się o nową funkcję! Teraz mieszkańcy Rudy Śląskiej za pomocą kilku kliknięć mogą na mapie Rudy Śląskiej wskazać miejsce, gdzie nastąpiła awaria miejskiej infrastruktury bądź powiadomić o niebezpiecznym zdarzeniu.

– Dzięki temu rozwiązaniu mieszkańcy, których dotknęła awaria np. sieci wodociągowej, mogą liczyć na szybką reakcję i rozwiązanie problemu – podkreśla prezydent Grażyna Dziedzic.

Obsługa aplikacji jest nieskomplikowana. Na interaktywnej mapie dostępnej na stronie internetowej miasta mieszkańcy specjalnym symbolem przedstawiającym wykrzyknik zaznaczają miejsce w którym pojawił się problem. Następnie po kliknięciu pojawia się okienko, w którym dokonuje się opisu zgłaszanej sprawy oraz zaznacza jakiego problemu ona dotyczy. Mieszkańcy mają tu do wyboru kilka kategorii.

– Podział na kategorie problemów ma za zadanie usprawnić proces przekazywania informacji. System został bowiem tak skonstruowany, że poszczególne grupy problemów przypisane są do odpowiednich jednostek. W ten sposób np. informacja o dziurze w jezdni trafia od razu do Wydziału Dróg i Mostów – wyjaśnia wiceprezydent Michał Pierończyk.

I tak w kategorii „pas drogowy” mieszkańcy oprócz dziury w jezdni mogą zgłosić zły stan chodnika, niedziałające oświetlenie uliczne, utrudnienia w ruchu drogowym, czy nawet zasugerować zmianę w organizacji ruchu. W kategorii „awarie” mieszkańcy zgłaszają usterki sieci ciepłowniczej, elektrycznej, wodociągowo-kanalizacyjnej i gazowej. Kolejna kategoria to „posesja” – tu mieszkańcy informują o zanieczyszczonych posesjach, czy nieodśnieżonych chodnikach, natomiast w „wykroczeniach i niebezpieczeństwach” można przekazywać informacje o aktach wandalizmu, czy zakłóceniu porządku publicznego. Rudzianie zgłaszać mogą również wszystkie inne sprawy nieujęte w wyżej wymienionych kategoriach, wtedy odbiorcą takich zgłoszeń będzie Centrum Zarządzania Kryzysowego.

Problemy i uwagi można zgłaszać anonimowo, bądź podając swoje dane osobowe.

– Osoba, która poda kontakt do siebie poinformowana zostanie o potwierdzeniu przyjęcia zgłoszenia oraz o przekazaniu go do odpowiednich służb – tłumaczy Grzegorz Ogórek, geodeta miejski.

Co ważne, geoportal działa na urządzeniach mobilnych z dostępem do Internetu, takich jak smartfony, czy tablety. Co za tym idzie zgłoszenie problemu przez mieszkańca możliwe jest niemal natychmiast od momentu jego zauważenia i to prawie z każdego miejsca.

Zgłaszanie uwag i problemów w mieście nie jest jedyną nowością w rudzkim geoportalu. Dzięki wprowadzeniu nowych funkcji użytkownicy korzystający z niego mogą zapoznać się z lokalizacją komisji oraz okręgów wyborczych.

– Zaznaczając odpowiednią warstwę na mapie można zobaczyć w którym miejscu znajdują się poszczególne komisje wyborcze oraz jakie obejmują one ulice. Można również dowiedzieć się jak przebiega granica czterech okręgów wyborczych w mieście – wylicza Grzegorz Ogórek.

Funkcjonujący obecnie w Rudzie Śląskiej geoportal do połowy 2015 r. zastąpiony zostanie w znacznej mierze przez nowy System Informacji Przestrzennej Miasta Ruda Śląska. Prace nad nim już się rozpoczęły.

– Docelowo w systemie znajdą się dane z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, ewidencji dróg i obiektów mostowych. SIP zostanie też częściowo połączony z Systemem Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej – wylicza Grzegorz Ogórek.

Wartość projektu w ramach którego realizowany jest nowy system to blisko 3,5 mln zł, z czego niemal 3 mln zł stanowić będzie unijne dofinansowanie.

Mieszkańcy problemy i uwagi dotyczące funkcjonowania miasta od kilkunastu już lat mogą również zgłaszać za pośrednictwem bezpłatnej linii telefonicznej Centrum Zarządzania Kryzysowego /800-158-800/. Tylko w ubiegłym roku centrum przyjęło 2580 zgłoszeń w tym 1474 od mieszkańców. 346 z nich dotyczyło zanieczyszczeń jezdni, chodników oraz terenów zielonych, 235 - oświetlenia ulicznego, natomiast 171 - uszkodzeń jezdni i chodników.

Moduł zgłaszania uwag poprzez geoportal dostępny jest: TUTAJ


Także napisali o tym temacie:

Odwiedza nas 166 gości oraz 1 użytkownik.