Katowice, 24 listopada 2020 r.
Szanowni Państwo! |
We wrześniu minęły trzy lata od chwili wprowadzenia na rynek 7. wersji programu EWOPIS. W tym czasie wydano 17 bezpłatnych aktualizacji będących efektem zmian w zakresie obowiązującego prawa i wytycznych oraz dodano szereg funkcjonalności ułatwiających pracę w programie. Jedną z istotniejszych i najczęściej używanych zmian były wprowadzone funkcjonalności umożliwiające komunikacje z zewnętrznymi serwisami, takimi jak system Elektronicznych Ksiąg Wieczystych oraz rejestry PESEL i REGON.
Wierzymy, że wprowadzone zmiany okazały się pomocne, ułatwiły proces prowadzenia EGiB i były odpowiedzią na Państwa oczekiwania. To dzięki łączności z Państwem, w formie telefonów oraz wiadomości e-mail, a także podczas spotkań przy okazji konferencji czy wydarzeń o tematyce geodezyjnej, nawiązujemy trwałe kontakty umożliwiające niezwykle cenny dwustronny przepływ informacji. To Państwa zdanie jest dla nas najważniejsze, dlatego dziękujemy za wszelkie uwagi i propozycje i z otwartością przyjmiemy dalsze wskazówki.
Po sukcesie, jaki odniosła zmiana wersji środowiska programistycznego najpierw w programie EWMAPA wydanym z początkiem tego roku, a następnie w programie OŚRODEK, przyszedł czas na podobną zmianę w systemie EWOPIS. Kompilacja za pomocą tego nowego narzędzia programistycznego dla użytkownika wprowadza zarówno zmiany widoczne „gołym okiem” w postaci stylu programu zbieżnego ze stylem systemu, jak i te mniej widoczne, a wpływające na optymalizację działań, rozwiązanie problemów oraz otwarcie się na wykorzystywanie funkcjonalności oferowanych przez system operacyjny Windows w najnowszej wersji.
Opisana wyżej modyfikacja wraz z aktualizacją wszystkich komponentów oraz dodaniem nowej biblioteki ikon w sposób istotny wpływa na wygląd oprogramowania EWOPIS w wersji 8. Nowa biblioteka ikon – potocznie nazywana „skórką” ujednolica wygląd programu EWOPIS z flagowym produktem firmy GEOBID - programem EWMAPA, jednocześnie zachowując zgodność i spójność ze starym zestawem grafik. Dzięki temu jej używanie nie wpłynie na komfort i przyzwyczajenia użytkowników systemu EWOPIS wykorzystujących go w starszych wersjach. Należy zaznaczyć, że jest to pierwsza taka zmiana od momentu wprowadzenia aplikacji EWOPIS dla systemów WINDOWS, w związku z czym program powinien stać się bardziej „przyjazny” szczególnie dla nowych jego użytkowników.
Menu narzędziowe:
Przykładowe okna programu:
Okno jednostek rejestrowych
Okno działek
Zmianą usprawniającą wydawanie dokumentów w postaci elektronicznej jest wprowadzenie w programie EWOPIS 8 mechanizmu (niektórym użytkownikom znanego z programu OŚRODEK) automatycznego dodawania podpisu elektronicznego do wydawanego dokumentu w formacie PDF.
W wersji 8. program EWOPIS został wzbogacony o dwie funkcjonalności działające w oparciu o aplikację OŚRODEK. Pierwszą z nich jest możliwość pobrania listy działek do wypisów na podstawie numeru wniosku w programie OŚRODEK.
Druga funkcjonalność umożliwia wyświetlenie pełnej informacji o operacie z programu OŚRODEK. Dostęp do tej opcji możliwy jest z poziomu okna dokumentów po kliknięciu w przycisk „Informacje o operacie z OŚRODKA”. Wówczas program EWOPIS uruchamia OŚRODEK i wyświetla informacje w nim zawarte o wybranym typie dokumentu.
Kolejną zmianą w programie jest rozbudowanie pomocy programu EWOPIS 8. Obejmuje ona szczegółowo opisane okna aplikacji wraz z większością najczęściej używanych funkcjonalności. Związane jest to również z nową wersją instrukcji do programu (serdecznie zachęcamy do zapoznania się z nią). Jesteśmy przekonani, że zarówno pomoc, jak i instrukcja do programu rozwieją wiele Państwa wątpliwości.
Dodano także procedurę kontroli modernizacji dla danych będących w jeszcze niezatwierdzonej zmianie. Zdajemy sobie sprawę z jednej strony z konieczności dokładnej weryfikacji danych przyjętych w ramach aktualizacji czy modernizacji, z drugiej strony z jej trudności ze względu niejednokrotnie na liczbę danych, które takiej weryfikacji trzeba poddać. W wyniku konsultacji z Państwem zaimplementowaliśmy szereg kontroli, które z biegiem czasu będziemy rozwijać i uszczegóławiać w oparciu o Państwa potrzeby i propozycje.
Oddajemy w Państwa ręce nową - 8. wersję oprogramowania EWOPIS. Wraz z jej pojawieniem się, jak to miało miejsce w przeszłości, zaprzestajemy rozwijania wersji 7. programu. Wszelkie kolejne zmiany będą realizowane w ramach wersji 8. oprogramowania, do zakupu którego serdecznie Państwa zachęcamy. Najistotniejsze zmiany są zarówno już „za”, jak i „przed” nami. Dużym wyzwaniem i przedsięwzięciem była zmiana środowiska programistycznego, a wraz z nią otwarcie się na nowe rozwiązania technologiczne, których wykorzystywanie istotnie wpłynie na Państwa odbiór programu, jego przystępność oraz optymalność działania, oraz idąca za tą zmianą wizualna modyfikacja oprogramowania, która, mamy nadzieję, przypadnie Państwu do gustu. Natomiast to co przed nami, to na pewno duża i zaawansowana zmiana merytoryczna w działaniu aplikacji. Po nowelizacji ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne konieczne jest w regulaminowym terminie przystosowanie powiązanych z nim ustaw i rozporządzeń do rozporządzenia w sprawie ewidencji gruntów i budynków (EGiB). Ciągle monitorujemy stan przygotowań i możliwie jak najszybciej będziemy chcieli wdrożyć nowo obowiązujące zasady, a także stan prawny po przyjęciu ww. rozporządzenia. Zmiana ta zapewne będzie miała charakter ciągły w kilku etapach. Wszystko udostępnimy Państwu w kolejnych upgrade’ach do programu EWOPIS. Jeżeli nowelizacja Rozporządzenia w sprawie Ewidencji Gruntów i Budynków nastąpi do końca 2021 roku, gwarantujemy Państwu bezpłatne wprowadzenie zmian wynikających z tej nowelizacji w ramach wersji 8. oprogramowania. Do tego czasu skupiamy się na rozbudowaniu aktualnych funkcjonalności oraz wprowadzaniu do programu Państwa propozycji.
Zainteresowanych Państwa pełnym kompletem informacji o nowych funkcjonalnościach w programie EWOPIS 8 odsyłamy do zamieszczonego poniżej do pobrania suplementu.
EWOPIS 8 - suplement do wersji 7 |
Wielkość Pobrany |
1.12 MB 7693 |
Koszty nowej wersji programu (ceny netto) przedstawiają się następująco:
EWOPIS 8 - pierwszy zakup | 5.400,00 PLN |
Upgrade z wersji 7 dla jednostek prowadzących EGiB | 3.900,00 PLN |
Upgrade z wersji 7 dla innych użytkowników | 2.900,00 PLN |
Upgrade z pozostałych wersji dla jednostek prowadzących EGiB | 4.300,00 PLN |
Upgrade z pozostałych wersji dla innych użytkowników | 3.300,00 PLN |
EWOPIS 8 wersja dla gmin - pierwszy zakup | 2.300,00 PLN |
Upgrade z wersji 7 dla gmin | 590,00 PLN |
Upgrade z pozostałych wersji dla gmin | 790,00 PLN |
Jednocześnie informujemy, że żadnej zmianie nie uległy zasady licencjonowania program można zainstalować na dowolnej liczbie komputerów w jednostce, która zakupiła licencję. Podobnie jak w poprzednich wersjach cena programu uwzględnia bezpłatne aktualizacje (w ramach wersji 8.) poszerzające możliwości programu, które publikować będziemy na naszej stronie internetowej.
Osoby, które zakupiły wersję siódmą EWOPISU (zarówno jako pierwszy zakup, jak i upgrade) po 1 września 2020 roku, mogą skorzystać z przygotowanej dla nich oferty specjalnej - prosimy o kontakt indywidualny na adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. . Nasza oferta dla tych osób trwać będzie nieprzekraczalnie do końca lutego 2021 r.
→ Można już składać zamówienia na program EWOPIS 8 poprzez nasz sklep internetowy.
→ Dystrybucję programu EWOPIS 8 rozpoczniemy w drugim tygodniu grudnia br.