Ewidencja miejscowości, ulic i adresów
Moduł umożliwia przestrzenne prowadzenie bazy EMUiA zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz.U. z dnia 2 lutego 2012 r., poz. 125). Na specjalnie przygotowane warstwy można wprowadzać punkty adresowe, numery adresowe, osie ulic oraz obszar osiedli i placów.
Moduł zawiera następujące dane:
- Warstwy:
- warstwa tekstowa: EADOD - Nazwy ulic, placów, miejscowości
- 0 NZW UL,PL - Nazwy ulic, placów, miejscowości
- warstwa tekstowa: EADTD - Numery adresowe
- 0 NR ADR - Numery adresowe
- 1 NR PROJ - Numery adresowe projektowane
- 2 NR BUD - Numery adresowe w trakcie budowy
- warstwa tekstowa: EAPADR - Punkty adresowe
- 0 PADR IST - Punkty adresowe
- 1 PADR PROJ - Punkty adresowe projektowane
- 2 PADR BUD - Punkty adresowe w trakcie budowy
- Warstwa liniowa: EAOADR - Place, osiedla - (obiekty powierzchniowe)
- 0 OADR - Place, osiedla - (obiekty powierzchniowe)
- Warstwa liniowa: EAUADR - Ulice, osiedla - (obiekty liniowe)
- 0 UADR - Ulice, osiedla - (obiekty liniowe)
- warstwa tekstowa: EADOD - Nazwy ulic, placów, miejscowości
- Zdefiniowane kody obiektów:
- PADR - punkt adresowy, składający się z odpowiednich elementów na warstwie EAPADR,
- UADR - ulice i osiedla (obiekty liniowe), składający się z elementów na warstwie EAUADR; obiekty na tej warstwie powinny stanowić ciągłą linię łamaną (może to być linia typu graf, do jednego wierzchołka może dochodzić więcej niż jeden odcinek),
- OADR - place i osiedla (obiekty powierzchniowe), składający się z elementów na warstwie, EAOADR, obiekty na tej warstwie powinny stanowić zamkniętą powierzchnię.
Moduł ten najlepiej funkcjonuje w połączeniu z programem ADRES 3, który służy do prowadzenia części opisowej bazy adresowej. Pozwala na szybką lokalizację na mapie przez podanie adresu nieruchomości, porównanie adresów z danymi GUS, oraz eksport danych do formatu GML. Dodatkowo moduł może być połączony z bazą ewidencji ludności w programie MIESZKANIEC. Pozwala to m.in. na wykonywanie wykazu osób zameldowanych pod wybranymi adresami przez podanie dowolnego obszaru na mapie. Opcja ta może być szczególnie przydatna w celu wykonywania list wyborczych, lub wykazu osób w zarządzaniu kryzysowym.
Aby dodać nowy do moduł do bazy, należy:
- Z paska głównego menu wybrać Baza, następnie Konfiguracja baz.
- Ustawić się na swojej bazie, następnie wybrać Warstwy i z prawej strony kliknąć na ekranie pojawi się okno:
- Wskazać ścieżkę katalogu z warstwami. W tym celu kliknąć Zmień, a następnie odszukać na dysku miejsce, w którym jest zapisany dany moduł. W przypadku tego modułu, należy
- Ścieżka powinna być wpisana – kliknąć OK. Nowy katalog w bazie został utworzony. W celu sprawdzenia poprawnego wykonania, należy wybrać Baza → Otwórz bazę i otworzyć ją. Następnie otworzyć Eksplorator i sprawdzić czy utworzył się nowy katalog wraz z warstwami:
Dodawanie menu
Wraz z warstwami, w katalogu docelowym znajdują się pliki z menu widoczności i aktywności. Aby dodać menu widoczności, należy:
- Wybrać Baza → Konfiguracja → Warstwy.
- W oknie z prawej strony wybrać Dodaj, powinno wyświetlić się w oknie Nowe menu widoczności, następnie kliknąć w Zmień, aby nadać mu nazwę, np. Adresy.
- Wskazać ścieżkę do pliku z menu, Adres3 wid.mnu, który znajduje się w katalogu
- Kliknąć OK – menu widoczności powinno zostać dodane.
Aby dodać menu aktywności, należy:
- Wybrać Baza → Konfiguracja → Warstwy.
- W oknie z prawej strony wybrać Dodaj, powinno wyświetlić się w oknie Nowe menu widoczności, następnie kliknąć w Zmień, aby nadać mu nazwę, np. Adresy.
- Wskazać ścieżkę do pliku z menu, Adres3.mnu, który znajduje się w katalogu ADRESY,
- Kliknąć OK – menu widoczności powinno zostać dodane.
Pliki do pobrania:
Nie można znaleźć pobierania. ID=35 |
Nie można znaleźć pobierania. ID=36 |