Najnowsza aktualizacja
Uaktualnienie do wersji 2.19:
- Poprawiono eksport SWDE dla obrębów z czterocyfrowymi numerami.
Poprzednie aktualizacje
Uaktualnienie do wersji 2.18:
- Naprawiono dodawanie dokumentów do przedmiotów gdy włączony jest filtr na dokument.
- Zlikwidowano błąd pojawiający się przy zmianie jednostki w budynku gdy budynek wyświetlany jest z okna działek.
- Zlikwidowano błąd pojawiający się przy zmianie/dodaniu dokumentu w budynku gdy budynek wyświetlany jest z okna działek.
Uaktualnienie do wersji 2.17:
- Poprawiono wsadowy eksport SWDE
Uaktualnienie do wersji 2.16:
- Umożliwiono rezerwację budynków.
- Poprawiono wzorzec ZESTGMN.RTF odpowiedzialny za zestawienia roczne dla gmin.
(Należy go przekopiować z katalogu WZORCE2 do katalogu WZORCE)
Uaktualnienie do wersji 2.15:
- Poprawiono uaktualnianie numerów jednostek rejestrowych w budynkach i lokalach przy operacji "Pobierz działkę".
- Przypominamy użytkownikom, że jeżeli dane ewidencyjne są eksportowane do formatu SWE dla Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, to powinna być zaznaczona opcja Format dla ARiMR
W związku z prowadzeniem prac nad tłumaczeniem angielskich komunikatów na język polski dodaliśmy plik EWOPIS.PLK. W razie pojawienia się komunikatu "RESOURCE .... not found" bardzo prosimy o wykasowanie tego pliku z katalogu EWOPIS i o kontakt z nami w celu poinformowania nas o ewentualnym błędzie. Z góry dziękujemy i przepraszamy za ewentualne utrudnienia z tym związane. Jednocześnie zapewniamy, iż wykasowanie tego pliku spowoduje jedynie brak niektórych, polskich komunikatów i nie wpływa na poprawne działanie programu. |
Uaktualnienie do wersji 2.14:
- Z bazy podstawowej ewidencji gruntów, budynków i lokali wyłączono tabele, w których ewidencjonowane były wydruki i przeniesiono do oddzielnej bazy.
Plik z bazą wydruków będzie miał analogiczną nazwę jak plik z danymi. Różnić będzie się rozszerzeniem fdd zamiast fdb (np. plik z bazą: 0000001.fdb, plik z wydrukami 0000001.fdd).
Dzięki rozdzieleniu baz:- w czasie robienia i ewidencjonowania wydruków podstawowa baza danych nie zwiększa swoich rozmiarów
- powiat przekazuje gminom tylko podstawową bazę danych, w ten sposób zachowuje swoją ewidencję wydruków. Gminy w momencie otrzymania danych z powiatu zachowują dotychczasową ewidencję wydruków.
- istnieje możliwość wyszukania wydruków, na których znajdują się dane konkretnego podmiotu (Ustawa o ochronie danych osobowych).
- Opracowano zestawienie - wykaz budynków.
Możliwość wykonania zestawienia budynków w grupach rejestrowych dla całej gminy. Opcja dostępna z okienka 'Jednostki rejestrowe', Wydruki › Wykaz budynków, lub z głównego menu programu 'Inne raporty' › Wykaz budynków. - Ulepszono wprowadzanie użytków w oknie działki
W gminach, dla których w konfiguracji ustawiono check Format OFU i OZU wg. instrukcji G5 na liście użytków oprócz kolumn OFU, OZU i Klasa znajduje się Oznaczenie wg. G5. W trakcie dopisywania lub modyfikacji użytków użytkownik może w kolumnie Oznaczenie wg. G5 wpisać oznaczenie np. B-RIVa lub B/RIVa , a program po wyjściu z tego pola lub zatwierdzeniu rekordu, rozbije na odpowiednią kombinację OFU, OZU i Klasa tzn. Br R IVa - Zmodyfikowano konwersję użytków na format G5.
- Umożliwiono wypis z rejestru budynków dla zaznaczonych podmiotów.
- Poprawiono procedurę pobieranie działek do jednostki rejestrowej (zlikwidowano błędny komunikat).
- Poprawiono procedurę dodawania dokumentów dla budynków i lokali.
Uaktualnienie do wersji 2.13:
- Usunięto błąd "Range check error", który występował czasami w opcji drukowania zawiadomienia o zmianie wg G5 i związany był ze szczególnym przypadkiem opisu zmiany.
- Umożliwiono użytkownikowi innemu niż SYSDBA aktualizację zmodernizowanego obrębu
- Poprawiono wyświetlanie adresu lokalu w oknie LOKALE.
Uaktualnienie do wersji 2.12:
- Przyspieszono aktywowanie zmiany.
Uaktualnienie do wersji 2.11:
- Usunięto błąd niepozwalający na zapamiętanie opcji "wg. projektu instrukcji G5" Plik › Ustawienia › Format.
Uaktualnienie do wersji 2.10:
- Poprawiono błąd występujący przy zapisie ustawień w opcji Plik › Ustawienia. Błąd nie pozwalał na zapis ustawień (komunikat: "Nie można zapisać zmian w tabeli systemowej").
Uaktualnienie do wersji 2.09:
- Zgodnie z interpretacją GUGiK wprowadzono w dokumentach (wypisach i zawiadomieniach o zmianie) rozróżnienie formy władania "zarząd" w odniesieniu do Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, którego STI=7. W pozostałych przypadkach forma władania wypisywana jest zgodnie z zapisem w słowniku Rodzaje władania dla RWD=2
- W dzienniku zgłoszeń zmian dodano wyszukiwanie wg dokumentu i pola Sygnatura
- Umożliwiono równoczesne dopisanie tego samego dokumentu do kilku zaznaczonych budynków
- Zgodnie z sugestiami użytkowników dodano zmienne do wzorców wydruków:
- _podmiot_nr - opis osoby wraz z numerami PESEL/Regon oraz NIP (wypisy)
- _podmiot_nrA, _podmiot_nrB - opis osoby przed i po zmianie wraz z numerami PESEL/Regon oraz NIP (zawiadomienie o zmianie)
- _nrjedn - nr jednostki rejestrowej przy każdej działce w skróconym wypisie
- _podstawarodok - dokument będący podstawą wprowadzenia zmiany wraz z informacją z pola Rodzaj dokumentu (zawiadomienie o zmianie)
- _dokrd - dokument będący podstawą wprowadzenia zmiany wraz z informacją z pola Rodzaj dokumentu (zestawienie z dziennika zgłoszeń zmian - opcja Wydruki › Dziennik
- Usunięto usterki zgłoszone przez użytkowników:
- wprowadzono polski komunikat przy próbie wprowadzenia niepoprawnej daty
- przy tworzeniu archiwum, gdy w trybie zmiany następuje edycja danych osobowych (w niektórych przypadkach na zawiadomieniu o zmianie danych osobowych Stan przed zmianą był pusty)
- umożliwiono dopisanie działki z nr zarezerwowanym w opcji Roboty
- usuwanie działek, budynków i lokali w trybie zarządzania poprzedzono dodatkowym pytaniem
- zmodyfikowano procedurę kontroli nr PESEL zgodnie z wytycznymi instrukcji G5, dotyczącymi osób nieżyjących
Uaktualnienie do wersji 2.08:
- Opracowano raport zawiadomienia o zmianie zawierający dane określone w projekcie instrukcji G5 - opcja Dziennik zgłoszeń zmian › Wydruki › Zawiadomienie G5 (wzorzec 18zawG5.atx)
- Opracowano opcję wyboru działek, których właścicielem lub władającym jest wybrana osoba, z poziomu słowników osób - we wszystkich słownikach osób przycisk Działki
- Opracowano opcję zapisu zaznaczania wszystkich działek dostępnych w oknie Działki - prawy przycisk myszy na liście działek lub <Ctrl><A>
- Opracowano opcję zapisu do pliku listy zaznaczonych działek
- Zmodyfikowano opcję importu budynków z pliku tekstowego
- Standardowe zawiadomienie o zmianie rozróżnia zmienne (pełne nr działek, budynków i lokali) oraz nr takie jak były dotychczas.
pełne: dotychczasowe: Nr bud po zmianie _NRBudAP _NRBudA Nr bud przed zmianą _NrBudBP _NrBudB Nr dz przed zmianie _DzNrBP _DzNrB Nr dz po zmianie _DzNrAP _DzNrA Nr bud w rubryce dot. lokali przed zmianą _LBudBP _LBudB Nr bud w rubryce dot. lokali po zmianie _LBudAP _LBudA
- Tworzenie tabeli z identyfikatorem jednostki i grupami rejestrowymi.
- W interfejsie dodano dodatkową zmienną która na wypisie z wyrysem odpowiada za pełny nr działki: dzialkaP
- W osobach fizycznych i instytucjach dodano kontrole poprawności: Nip, Pesel, Regon.
Uaktualnienie do wersji 2.07:
- Opracowano wzorce do wypisów z rejestrów gruntów, budynków i lokali zgodnych z wzorami zawartymi w projekcie instrukcji G5:
21wyp_G5.atx - wzorzec wypisu z rejestru gruntów
31wyp_G5.atx - wzorzec wypisu z rejestru budynków
41wyp_G5.atx - wzorzec wypisu z rejestru lokaliWe wzorcach tych wprowadzono nowe zmienne systemowe :
_nrdz_pelne - pełny identyfikator działki (d)
_nrbud_pelne - pełny identyfikator budynku (b)
_nrlok_pelne - pełny identyfikator lokalu (l)
_ofuozu - oznaczenie użytku zgodne z Aneksem nr 3 Instrukcji G5 (d)
_powlok - suma powierzchni użytkowej lokali w budynku (b)
_powppp - suma powierzchni pomieszczeń przynależnych do lokali w budynku (b)
_kond - "zlepiona" ilość kondygnacji nad- i podziemnych (b)
_legenda - rozkodowanie nazw pomieszczeń przynależnych (l)
Uaktualnienie do wersji 2.06:
- Zawiadomienie o zmianie danych osobowych (wzorzec 17Dane) obsługuje zmienną _Uwagi.
- Dodano możliwość eksportu wsadowego do SWDE.
- W interfejsie dodano obsługę dwóch rodzajów baz dla mienia (mienie gminne i mienie SP).
- Dokonano zmian w interfejsie (należy pamiętać o przekopiowaniu go do kartoteki z programem EWMAPA).
Eksport wsadowy do SWDE.
Aby wykonać eksport należy najpierw przygotować plik z ustawieniami. W tym celu uruchamiamy opcję eksportu SWDE, określamy wszystkie ustawienia w okienku i klikamy przycisk 'Zapisz ustawienia'.
Gdy mamy przygotowany plik uruchamiamy EWOPIS z parametrami: swde <nazwa pliku> np.:
C:\Ewopwin\ewopis.exe swde C:\Ustawienia.txt
Po takim uruchomieniu EWOPIS wykonuje eksport do SWDE a następnie kończy swoje działanie. W przypadku gdy wystąpią błędy (np. z logowaniem), eksport nie zostanie wykonany i EWOPIS zakończy swoje działanie.
Przykładowy plik sterujący
... \ewopis.exe swde C:\Ustawienia1.txt. If ERRORLEVEL 1 GOTO End \ewopis.exe swde C:\Ustawienia2.txt. If ERRORLEVEL 1 GOTO End
Uaktualnienie do wersji 2.05:
- Poprawiono eksport SWDE w formacie zgodnym z wymaganiami ARiMR (błędny eksport klasoużytków). W celu poprawnego eksportu należy zaznaczyć opcję: Format dla ARiMR.
Uaktualnienie do wersji 2.04:
- Dodano opcje eksportu SWDE w formacie zgodnym z wymaganiami ARiMR
Uaktualnienie do wersji 2.03:
- Poprawiono interfejs do EWMAPY (wewop.dll)
- Poprawiono import użytków
- Poprawiono wyszukiwanie osób w wielu bazach
- W interfejsie dodano zmienną NAZWAP, która drukuje pełne nazwy instytucji
Uaktualnienie do wersji 2.02:
- Wyszukiwanie osób w wielu bazach
- Drukowania zawiadomienia o zmianie danych osobowych
- Dodano zmienną do wzorców wydruków _nrgminy
- Zmiana procedury drukowania powierzchni działek z dokładnością do ara (działki o powierzchni zapisanej w bazie z dokładnością do metra, są również tak drukowane, mimo wyboru opcji drukowania powierzchni z dokładnością do ara)
- Wyświetlanie danych z towarzyszących baz mienia, dzierżaw i użytkowania wieczystego
- Poprawiono scalanie obrębów oraz przyjmowanie danych po modernizacji
Wyszukiwanie osób w wielu bazach.
Opcja dostępna jest w następujących miejscach:
- z okienka z bazami (przycisk Szukaj),
- menu głównego (Podmiot › Szukaj w bazach)
- ze słowników osób fizycznych i prawnych (przycisk W bazach).
Po wybraniu pojawia się okienko, w którym z lewej strony pojawia się lista baz, w których możemy wyszukiwać, prawa strona podzielona jest na dwie części: pole w którym pokazywane są wyniki wyszukiwania oraz część zawierającą przyciski sterujące.
Przyciski spełniają funkcje:
Odznacz wszystkie - Odznacza wszystkie bazy w które będą przeszukiwane
Zaznacz wszystkie - Zaznacz wszystkie bazy w które będą przeszukiwane
Drukuj - Drukuje wyniki wyszukiwania
Zamknij - Zamyka okienko
Zapisz - Zamyka okienko i zapamiętuje wyniki wyszukiwania
Wyczyść - Czyści wyniki wyszukiwania
Szukaj - Rozpoczyna szukanie
Po pojawieniu się okienka należy zaznaczyć bazy, w których zamierzamy szukać osób oraz wybrać czy chcemy szukać osób fizycznych czy prawnych, a następnie kliknąć przycisk Szukaj.
W zależności od tego jakie osoby wybierzemy pojawi się nam odpowiednie okienko, w którym ustalamy kryteria szukania.
(Uwaga! Jeśli do wyszukiwania przeszliśmy ze słownika osób to rodzaj osób jest już wstępnie wybrany i nie można go zmienić, a kryteria wyszukiwania są wstępnie wypełnione danymi.)
Wyniki wyszukiwania wyświetlane są w postaci tekstu, który można sobie zapisać bądź wydrukować, oraz (po wybraniu przycisku Zapisz) w postaci kolorowania na zielono baz, w których zostało coś znalezione, w okienku dostępne bazy danych.
Drukowania zawiadomienia o zmianie danych osobowych
Jeżeli dane o osobie były zmienione w trybie Edycja w zmianie, to po zatwierdzeniu zmiany można wydrukować zawiadomienie o dokonanych zmianach. Należy wybrać opcję Wydruki › Dane osobowe.
Interfejs do programów: Użytkowanie wieczyste, Dzierżawy oraz Mienie.
W okienku dostępne bazy danych pojawił się przycisk 'Połączenia'. Po wybraniu pojawia się okienko, w którym dla poszczególnych baz można określić połączenia z bazami tych programów.
Połączenie się określa:
Jeśli mamy skonfigurowane połączenie, to w okienku z działkami przycisk 'Dodatkowe informacje' powoduje wyświetlenie danych ze skonfigurowanych poprawnie baz.
Ponadto nowy interfejs Wewop.dll korzysta z tego połączenia i także wyświetla te dane. (Uwaga! Wyświetlanie danych można wyłączyć poprzez wyłączenie Check boxa: 'pokazuj dane'
Uaktualnienie do wersji 2.01:
- Zmiana w procedurze przyporządkowania do grupy rejestrowej gruntów, których właściciel jest nieustalony
- Dodano opcję wyboru działek wg przynależności do grupy rejestrowej (Działki › Ustaw filtr)
- Dodano opcję tworzenia pliku do korespondencji seryjnej dla ewidencji gruntów
- Poprawiono usterkę w opcji Plik › Import z pliku › Porównania użytków dotyczącą gruntów rolnych i gruntów rolnych zabudowanych na działce
Uaktualnienie do wersji 2.00:
- Opracowano opcję Import danych ewidencyjnych z pliku w formacie SWDE
- Opracowano opcję umożliwiającą wydanie obrębu do modernizacji, zablokowanie wprowadzania zmian do obrębu na czas wykonania prac i modernizację danych ewidencyjnych na podstawie bazy od wykonawcy
- W opcji importu danych z pliku tekstowego:
- opracowano opcję umożliwiającą przed zaimportowaniem użytków z pliku porównanie danych z pliku z danymi w EWOPWIN
- opracowano procedurę importu adresów do lokali
- Opracowano opcję tworzenia rejestru budynków, na podstawie rejestru gruntów i załadowanych wcześniej budynków (opisanych działkami, na których są położone)
- Opracowano opcję konwersji nazw użytków (OFU, OZU, OZK) do zgodnych z projektem instrukcji G-5
- W oknie Działki, w opcji Ustaw filtr dodano parametry:
- przy użytkach możliwość wyboru działek, które w całości są określonym użytkiem
- wg pola Data upływu władania
- wszystkie działki, przy których są Inni władający
- Jeżeli w trakcie podziału działki powierzchnia działki dzielonej jest różna od sumy powierzchni działek nowopowstałych, to ten fakt jest sygnalizowany już w trakcie zamykania okna Podział działki
- Opracowano opcję podglądu z okna Działki informacji o zmianie oraz informacji zawartych o działce w opcji Archiwum
- Opracowano opcję podglądu z okna Działki informacji o działce zarezerwowanej z opcji Roboty
- Zmodyfikowano opcję Roboty (rezerwacja numerów działek):
- zamykanie okienka Opis
- dodanie do opcji filtrowania parametrów: obręb, działka, fragment opisu
- W Dzienniku zgłoszeń zmian:
- zmodyfikowano opcję Szukaj dodając parametry : zakres numerów z dziennika, zakres dat zatwierdzenia zmiany
- dodano w opcji Raporty wydruków danych z dziennika zgłoszeń zmian wg numeru w gminie lub zmiany w obrębie
- W oknie Jednostki rejestrowe zmodyfikowano opcję Filtruj dodając:
- możliwość wyboru jednostek wg właściciela przy założeniu, że w jednostkach tych nie mają występować władający (istotne przy podmiocie typu Gmina, Skarb Państwa itd.)
- możliwość wyboru jednostek wg grupy rejestrowej, do której są zaliczone
- możliwość wyboru jednostek wg numeru gospodarstwa lub wyboru wszystkich jednostek, które są gospodarstwami
- W oknie Jednostki rejestrowe opracowano opcję przenoszenia osób z listy władających do listy właścicieli (uwłaszczenie) lub do wszystkich działek, jako inni władający
- W słownikach Instytucje i Podmioty grupowe dodano możliwość sortowania i wyszukiwania wg pola Regon
- W słowniku Podmioty grupowe dodano opcję Szukaj
Pobieranie aktualizacji
Uaktualnienie do wersji 2.19 (zawiera wszystkie zmiany wprowadzone w poprzednich aktualizacjach).
Powyższa aktualizacja przeznaczona jest dla EWOPIS-u w wersji pełnej i wersji dla gmin.