Koszyk

[ 0 ] szt.
Pokaż koszyk
Twój koszyk jest pusty


EWOPIS 2 - aktualizacje

Najnowsza aktualizacja

 

Uaktualnienie do wersji 2.19:

  • Poprawiono eksport SWDE dla obrębów z czterocyfrowymi numerami.

Poprzednie aktualizacje

 

Uaktualnienie do wersji 2.18:

  • Naprawiono dodawanie dokumentów do przedmiotów gdy włączony jest filtr na dokument.
  • Zlikwidowano błąd pojawiający się przy zmianie jednostki w budynku gdy budynek wyświetlany jest z okna działek.
  • Zlikwidowano błąd pojawiający się przy zmianie/dodaniu dokumentu w budynku gdy budynek wyświetlany jest z okna działek.

Uaktualnienie do wersji 2.17:

  • Poprawiono wsadowy eksport SWDE

Uaktualnienie do wersji 2.16:

  • Umożliwiono rezerwację budynków.
  • Poprawiono wzorzec ZESTGMN.RTF odpowiedzialny za zestawienia roczne dla gmin.
    (Należy go przekopiować z katalogu WZORCE2 do katalogu WZORCE)

Uaktualnienie do wersji 2.15:

  • Poprawiono uaktualnianie numerów jednostek rejestrowych w budynkach i lokalach przy operacji "Pobierz działkę".
  • Przypominamy użytkownikom, że jeżeli dane ewidencyjne są eksportowane do formatu SWE dla Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, to powinna być zaznaczona opcja Format dla ARiMR

 

UWAGA:

W związku z prowadzeniem prac nad tłumaczeniem angielskich komunikatów na język polski dodaliśmy plik EWOPIS.PLK. W razie pojawienia się komunikatu "RESOURCE .... not found" bardzo prosimy o wykasowanie tego pliku z katalogu EWOPIS i o kontakt z nami w celu poinformowania nas o ewentualnym błędzie. Z góry dziękujemy i przepraszamy za ewentualne utrudnienia z tym związane. Jednocześnie zapewniamy, iż wykasowanie tego pliku spowoduje jedynie brak niektórych, polskich komunikatów i nie wpływa na poprawne działanie programu.


Uaktualnienie do wersji 2.14:

  • Z bazy podstawowej ewidencji gruntów, budynków i lokali wyłączono tabele, w których ewidencjonowane były wydruki i przeniesiono do oddzielnej bazy.
    Plik z bazą wydruków będzie miał analogiczną nazwę jak plik z danymi. Różnić będzie się rozszerzeniem fdd zamiast fdb (np. plik z bazą: 0000001.fdb, plik z wydrukami 0000001.fdd).
    Dzięki rozdzieleniu baz:
    • w czasie robienia i ewidencjonowania wydruków podstawowa baza danych nie zwiększa swoich rozmiarów
    • powiat przekazuje gminom tylko podstawową bazę danych, w ten sposób zachowuje swoją ewidencję wydruków. Gminy w momencie otrzymania danych z powiatu zachowują dotychczasową ewidencję wydruków.
    • istnieje możliwość wyszukania wydruków, na których znajdują się dane konkretnego podmiotu (Ustawa o ochronie danych osobowych).
  • Opracowano zestawienie - wykaz budynków.
    Możliwość wykonania zestawienia budynków w grupach rejestrowych dla całej gminy. Opcja dostępna z okienka 'Jednostki rejestrowe', Wydruki › Wykaz budynków, lub z głównego menu programu 'Inne raporty' › Wykaz budynków.
  • Ulepszono wprowadzanie użytków w oknie działki
    W gminach, dla których w konfiguracji ustawiono check Format OFUOZU wg. instrukcji G5 na liście użytków oprócz kolumn OFU, OZU i Klasa znajduje się Oznaczenie wg. G5. W trakcie dopisywania lub modyfikacji użytków użytkownik może w kolumnie Oznaczenie wg. G5 wpisać oznaczenie np. B-RIVa lub B/RIVa , a program po wyjściu z tego pola lub zatwierdzeniu rekordu, rozbije na odpowiednią kombinację OFU, OZU i Klasa tzn. Br R IVa
  • Zmodyfikowano konwersję użytków na format G5.
  • Umożliwiono wypis z rejestru budynków dla zaznaczonych podmiotów.
  • Poprawiono procedurę pobieranie działek do jednostki rejestrowej (zlikwidowano błędny komunikat).
  • Poprawiono procedurę dodawania dokumentów dla budynków i lokali.

Uaktualnienie do wersji 2.13:

  • Usunięto błąd "Range check error", który występował czasami w opcji drukowania zawiadomienia o zmianie wg G5 i związany był ze szczególnym przypadkiem opisu zmiany.
  • Umożliwiono użytkownikowi innemu niż SYSDBA aktualizację zmodernizowanego obrębu
  • Poprawiono wyświetlanie adresu lokalu w oknie LOKALE.

Uaktualnienie do wersji 2.12:

  • Przyspieszono aktywowanie zmiany.

Uaktualnienie do wersji 2.11:

  • Usunięto błąd niepozwalający na zapamiętanie opcji "wg. projektu instrukcji G5" Plik › Ustawienia › Format.

Uaktualnienie do wersji 2.10:

  • Poprawiono błąd występujący przy zapisie ustawień w opcji Plik › Ustawienia. Błąd nie pozwalał na zapis ustawień (komunikat: "Nie można zapisać zmian w tabeli systemowej").

Uaktualnienie do wersji 2.09:

  • Zgodnie z interpretacją GUGiK wprowadzono w dokumentach (wypisach i zawiadomieniach o zmianie) rozróżnienie formy władania "zarząd" w odniesieniu do Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, którego STI=7. W pozostałych przypadkach forma władania wypisywana jest zgodnie z zapisem w słowniku Rodzaje władania dla RWD=2
  • W dzienniku zgłoszeń zmian dodano wyszukiwanie wg dokumentu i pola Sygnatura
  • Umożliwiono równoczesne dopisanie tego samego dokumentu do kilku zaznaczonych budynków
  • Zgodnie z sugestiami użytkowników dodano zmienne do wzorców wydruków:
    • _podmiot_nr - opis osoby wraz z numerami PESEL/Regon oraz NIP (wypisy)
    • _podmiot_nrA, _podmiot_nrB - opis osoby przed i po zmianie wraz z numerami PESEL/Regon oraz NIP (zawiadomienie o zmianie)
    • _nrjedn - nr jednostki rejestrowej przy każdej działce w skróconym wypisie
    • _podstawarodok - dokument będący podstawą wprowadzenia zmiany wraz z informacją z pola Rodzaj dokumentu (zawiadomienie o zmianie)
    • _dokrd - dokument będący podstawą wprowadzenia zmiany wraz z informacją z pola Rodzaj dokumentu (zestawienie z dziennika zgłoszeń zmian - opcja Wydruki › Dziennik
  • Usunięto usterki zgłoszone przez użytkowników:
    • wprowadzono polski komunikat przy próbie wprowadzenia niepoprawnej daty
    • przy tworzeniu archiwum, gdy w trybie zmiany następuje edycja danych osobowych (w niektórych przypadkach na zawiadomieniu o zmianie danych osobowych Stan przed zmianą był pusty)
    • umożliwiono dopisanie działki z nr zarezerwowanym w opcji Roboty
    • usuwanie działek, budynków i lokali w trybie zarządzania poprzedzono dodatkowym pytaniem
    • zmodyfikowano procedurę kontroli nr PESEL zgodnie z wytycznymi instrukcji G5, dotyczącymi osób nieżyjących

Uaktualnienie do wersji 2.08:

  • Opracowano raport zawiadomienia o zmianie zawierający dane określone w projekcie instrukcji G5 - opcja Dziennik zgłoszeń zmian › Wydruki › Zawiadomienie G5 (wzorzec 18zawG5.atx)
  • Opracowano opcję wyboru działek, których właścicielem lub władającym jest wybrana osoba, z poziomu słowników osób - we wszystkich słownikach osób przycisk Działki
  • Opracowano opcję zapisu zaznaczania wszystkich działek dostępnych w oknie Działki - prawy przycisk myszy na liście działek lub <Ctrl><A>
  • Opracowano opcję zapisu do pliku listy zaznaczonych działek
  • Zmodyfikowano opcję importu budynków z pliku tekstowego
  • Standardowe zawiadomienie o zmianie rozróżnia zmienne (pełne nr działek, budynków i lokali) oraz nr takie jak były dotychczas.
                                                 pełne:     dotychczasowe:
    Nr bud po zmianie                           _NRBudAP      _NRBudA
    Nr bud przed zmianą                         _NrBudBP      _NrBudB
    Nr dz przed zmianie                         _DzNrBP       _DzNrB
    Nr dz po zmianie                            _DzNrAP       _DzNrA
    Nr bud w rubryce dot. lokali przed zmianą   _LBudBP       _LBudB
    Nr bud w rubryce dot. lokali po zmianie     _LBudAP       _LBudA
  • Tworzenie tabeli z identyfikatorem jednostki i grupami rejestrowymi.
  • W interfejsie dodano dodatkową zmienną która na wypisie z wyrysem odpowiada za pełny nr działki: dzialkaP
  • W osobach fizycznych i instytucjach dodano kontrole poprawności: Nip, Pesel, Regon.

Uaktualnienie do wersji 2.07:

  • Opracowano wzorce do wypisów z rejestrów gruntów, budynków i lokali zgodnych z wzorami zawartymi w projekcie instrukcji G5:

    21wyp_G5.atx - wzorzec wypisu z rejestru gruntów
    31wyp_G5.atx - wzorzec wypisu z rejestru budynków
    41wyp_G5.atx - wzorzec wypisu z rejestru lokali

    We wzorcach tych wprowadzono nowe zmienne systemowe :

    _nrdz_pelne - pełny identyfikator działki (d)
    _nrbud_pelne - pełny identyfikator budynku (b)
    _nrlok_pelne - pełny identyfikator lokalu (l)
    _ofuozu - oznaczenie użytku zgodne z Aneksem nr 3 Instrukcji G5 (d)
    _powlok - suma powierzchni użytkowej lokali w budynku (b)
    _powppp - suma powierzchni pomieszczeń przynależnych do lokali w budynku (b)
    _kond - "zlepiona" ilość kondygnacji nad- i podziemnych (b)
    _legenda - rozkodowanie nazw pomieszczeń przynależnych (l)

Uaktualnienie do wersji 2.06:

  • Zawiadomienie o zmianie danych osobowych (wzorzec 17Dane) obsługuje zmienną _Uwagi.
  • Dodano możliwość eksportu wsadowego do SWDE.
  • W interfejsie dodano obsługę dwóch rodzajów baz dla mienia (mienie gminne i mienie SP).
  • Dokonano zmian w interfejsie (należy pamiętać o przekopiowaniu go do kartoteki z programem EWMAPA).

Eksport wsadowy do SWDE.

Aby wykonać eksport należy najpierw przygotować plik z ustawieniami. W tym celu uruchamiamy opcję eksportu SWDE, określamy wszystkie ustawienia w okienku i klikamy przycisk 'Zapisz ustawienia'.

Gdy mamy przygotowany plik uruchamiamy EWOPIS z parametrami: swde <nazwa pliku> np.:

C:\Ewopwin\ewopis.exe swde C:\Ustawienia.txt

Po takim uruchomieniu EWOPIS wykonuje eksport do SWDE a następnie kończy swoje działanie. W przypadku gdy wystąpią błędy (np. z logowaniem), eksport nie zostanie wykonany i EWOPIS zakończy swoje działanie.

Przykładowy plik sterujący

...
\ewopis.exe swde C:\Ustawienia1.txt.
If ERRORLEVEL 1 GOTO End
\ewopis.exe swde C:\Ustawienia2.txt.
If ERRORLEVEL 1 GOTO End

Uaktualnienie do wersji 2.05:

  • Poprawiono eksport SWDE w formacie zgodnym z wymaganiami ARiMR (błędny eksport klasoużytków). W celu poprawnego eksportu należy zaznaczyć opcję: Format dla ARiMR.

Uaktualnienie do wersji 2.04:

  • Dodano opcje eksportu SWDE w formacie zgodnym z wymaganiami ARiMR

Uaktualnienie do wersji 2.03:

  • Poprawiono interfejs do EWMAPY (wewop.dll)
  • Poprawiono import użytków
  • Poprawiono wyszukiwanie osób w wielu bazach
  • W interfejsie dodano zmienną NAZWAP, która drukuje pełne nazwy instytucji

Uaktualnienie do wersji 2.02:

  • Wyszukiwanie osób w wielu bazach
  • Drukowania zawiadomienia o zmianie danych osobowych
  • Dodano zmienną do wzorców wydruków _nrgminy
  • Zmiana procedury drukowania powierzchni działek z dokładnością do ara (działki o powierzchni zapisanej w bazie z dokładnością do metra, są również tak drukowane, mimo wyboru opcji drukowania powierzchni z dokładnością do ara)
  • Wyświetlanie danych z towarzyszących baz mienia, dzierżaw i użytkowania wieczystego
  • Poprawiono scalanie obrębów oraz przyjmowanie danych po modernizacji

Wyszukiwanie osób w wielu bazach.

Opcja dostępna jest w następujących miejscach:

  • z okienka z bazami (przycisk Szukaj),
  • menu głównego (PodmiotSzukaj w bazach)
  • ze słowników osób fizycznych i prawnych (przycisk W bazach).

Po wybraniu pojawia się okienko, w którym z lewej strony pojawia się lista baz, w których możemy wyszukiwać, prawa strona podzielona jest na dwie części: pole w którym pokazywane są wyniki wyszukiwania oraz część zawierającą przyciski sterujące.

Przyciski spełniają funkcje:
Odznacz wszystkie - Odznacza wszystkie bazy w które będą przeszukiwane
Zaznacz wszystkie - Zaznacz wszystkie bazy w które będą przeszukiwane
Drukuj - Drukuje wyniki wyszukiwania
Zamknij - Zamyka okienko
Zapisz - Zamyka okienko i zapamiętuje wyniki wyszukiwania
Wyczyść - Czyści wyniki wyszukiwania
Szukaj - Rozpoczyna szukanie

Po pojawieniu się okienka należy zaznaczyć bazy, w których zamierzamy szukać osób oraz wybrać czy chcemy szukać osób fizycznych czy prawnych, a następnie kliknąć przycisk Szukaj.
W zależności od tego jakie osoby wybierzemy pojawi się nam odpowiednie okienko, w którym ustalamy kryteria szukania.
(Uwaga! Jeśli do wyszukiwania przeszliśmy ze słownika osób to rodzaj osób jest już wstępnie wybrany i nie można go zmienić, a kryteria wyszukiwania są wstępnie wypełnione danymi.)

Wyniki wyszukiwania wyświetlane są w postaci tekstu, który można sobie zapisać bądź wydrukować, oraz (po wybraniu przycisku Zapisz) w postaci kolorowania na zielono baz, w których zostało coś znalezione, w okienku dostępne bazy danych.

Drukowania zawiadomienia o zmianie danych osobowych

Jeżeli dane o osobie były zmienione w trybie Edycja w zmianie, to po zatwierdzeniu zmiany można wydrukować zawiadomienie o dokonanych zmianach. Należy wybrać opcję WydrukiDane osobowe.

Interfejs do programów: Użytkowanie wieczyste, Dzierżawy oraz Mienie.

W okienku dostępne bazy danych pojawił się przycisk 'Połączenia'. Po wybraniu pojawia się okienko, w którym dla poszczególnych baz można określić połączenia z bazami tych programów.
Połączenie się określa:

Jeśli jest to baza lokalna poprzez podanie ścieżki do pliku z bazą np.:
C:\Bazy danych\baza.fdb
Jeśli baza jest na serwerze poprzez podanie adresu serwera i lokalnej ścieżki do pliku z bazą np.:
Adres.dns.serwera:C:\Bazy danych\baza.fdb
ewentulanie zamiast adresu dns może być podany nr IP:
127.0.0.1:C\Bazy danych\baza.fdb

Jeśli mamy skonfigurowane połączenie, to w okienku z działkami przycisk 'Dodatkowe informacje' powoduje wyświetlenie danych ze skonfigurowanych poprawnie baz.
Ponadto nowy interfejs Wewop.dll korzysta z tego połączenia i także wyświetla te dane. (Uwaga! Wyświetlanie danych można wyłączyć poprzez wyłączenie Check boxa: 'pokazuj dane'


Uaktualnienie do wersji 2.01:

  • Zmiana w procedurze przyporządkowania do grupy rejestrowej gruntów, których właściciel jest nieustalony
  • Dodano opcję wyboru działek wg przynależności do grupy rejestrowej (Działki › Ustaw filtr)
  • Dodano opcję tworzenia pliku do korespondencji seryjnej dla ewidencji gruntów
  • Poprawiono usterkę w opcji Plik › Import z pliku › Porównania użytków dotyczącą gruntów rolnych i gruntów rolnych zabudowanych na działce

Uaktualnienie do wersji 2.00:

  • Opracowano opcję Import danych ewidencyjnych z pliku w formacie SWDE
  • Opracowano opcję umożliwiającą wydanie obrębu do modernizacji, zablokowanie wprowadzania zmian do obrębu na czas wykonania prac i modernizację danych ewidencyjnych na podstawie bazy od wykonawcy
  • W opcji importu danych z pliku tekstowego:
    • opracowano opcję umożliwiającą przed zaimportowaniem użytków z pliku porównanie danych z pliku z danymi w EWOPWIN
    • opracowano procedurę importu adresów do lokali
  • Opracowano opcję tworzenia rejestru budynków, na podstawie rejestru gruntów i załadowanych wcześniej budynków (opisanych działkami, na których są położone)
  • Opracowano opcję konwersji nazw użytków (OFU, OZU, OZK) do zgodnych z projektem instrukcji G-5
  • W oknie Działki, w opcji Ustaw filtr dodano parametry:
    • przy użytkach możliwość wyboru działek, które w całości są określonym użytkiem
    • wg pola Data upływu władania
    • wszystkie działki, przy których są Inni władający
  • Jeżeli w trakcie podziału działki powierzchnia działki dzielonej jest różna od sumy powierzchni działek nowopowstałych, to ten fakt jest sygnalizowany już w trakcie zamykania okna Podział działki
  • Opracowano opcję podglądu z okna Działki informacji o zmianie oraz informacji zawartych o działce w opcji Archiwum
  • Opracowano opcję podglądu z okna Działki informacji o działce zarezerwowanej z opcji Roboty
  • Zmodyfikowano opcję Roboty (rezerwacja numerów działek):
    • zamykanie okienka Opis
    • dodanie do opcji filtrowania parametrów: obręb, działka, fragment opisu
  • W Dzienniku zgłoszeń zmian:
    • zmodyfikowano opcję Szukaj dodając parametry : zakres numerów z dziennika, zakres dat zatwierdzenia zmiany
    • dodano w opcji Raporty wydruków danych z dziennika zgłoszeń zmian wg numeru w gminie lub zmiany w obrębie
  • W oknie Jednostki rejestrowe zmodyfikowano opcję Filtruj dodając:
    • możliwość wyboru jednostek wg właściciela przy założeniu, że w jednostkach tych nie mają występować władający (istotne przy podmiocie typu Gmina, Skarb Państwa itd.)
    • możliwość wyboru jednostek wg grupy rejestrowej, do której są zaliczone
    • możliwość wyboru jednostek wg numeru gospodarstwa lub wyboru wszystkich jednostek, które są gospodarstwami
  • W oknie Jednostki rejestrowe opracowano opcję przenoszenia osób z listy władających do listy właścicieli (uwłaszczenie) lub do wszystkich działek, jako inni władający
  • W słownikach InstytucjePodmioty grupowe dodano możliwość sortowania i wyszukiwania wg pola Regon
  • W słowniku Podmioty grupowe dodano opcję Szukaj

Pobieranie aktualizacji

 

Uaktualnienie do wersji 2.19 (zawiera wszystkie zmiany wprowadzone w poprzednich aktualizacjach).

Upgrade programu: EWOPIS 2
Wielkość: 3607420 B
Dodany: 2005-12-12
Rozpocznij pobieranie

Powyższa aktualizacja przeznaczona jest dla EWOPIS-u w wersji pełnej i wersji dla gmin.

Odwiedza nas 132 gości oraz 0 użytkowników.